Sárgagumi.hu - Autógumi, alufelni, acélfelni webáruház

Sárgagumi.hu | autógumi, alufelni, acélfelni webáruház | 1211 Budapest, Szállító u. 4. | 06-1-276-2694, 06-20-358-8056 |

Tartalomjegyzék

 

http://www.szemelyautogumi.hu/ Gumi::Autógumi::Gumiabroncs::Nyárigumi::Téligumi::Használtgumi

http://www.kisteherautogumi.hu/ Kistehergumi::Tehergumi

http://www.terepjarogumi.hu/ Terepgumi::

http://www.akciosgumiabroncs.hu/ Autógumi akció::Gumiabroncs akció

http://www.akciosalufelni.hu/ Alufelni akció::felni akció::Könny?fémfelni akció

http://www.akcioslemezfelni.hu/ Acélfelni akció::Lemezfelni::

http://www.aluminiumfelni.hu/ Alufelni::Aluminiumfelni::Könny?fémfelni::Krómfelni::

http://www.akcios-gumi.hu/ Nyárigumi akció::Téligumi akció::olcsógumi::Gumiabroncs akció::

 


ADAC téli gumi teszt 2010

Veszélyesek a kínai téli gumik az ADAC tesztje szerint


Két méretben vizsgálta a legújabb téli abroncsokat az ADAC. A kisebbeknél négy évszakos gumikat is teszteltek.

Nincs nagy meglepetés, ahogy árban sincs nagy szórás a teszt európai szereplői között.

Egy tesztelési nap során kétszáz darab kerékcserét hajtottak végre

Idén hamar beköszöntött az ősz, annak ellenére, hogy mi még mindig az indiánnyárban reménykedünk, nem lehet nagyon halogatni a dolgot: közeleg a téli abroncsok használatának évszaka. Szerencsére a német ADAC autóklub a Stiftung Warentest-tel közösen idén is az új abroncs vásárlásán gondolkodók segítségére siet, már meg is jelent a legújabb teszt. Két méretben – 185/65 R 15 és 225/45 R 17 – vizsgálták az abroncsok tulajdonságait száraz/nedves aszfalton és havon, a 28 próbált termék esetén nincsenek nagy meglepetések. A nagy nevek abroncsai jól vagy elfogadható módon végeztek, a három legrosszabb abroncs mind kínai gyártmány.

Audi A3-asra szerelve vizsgálták a 17 colos abroncsokat

A Star Performer Winter 18, a Westlake SW601 Snowmaster 22 méterrel hosszabb fékúttal rendelkezik 100 km/h-s tempóról fékezve nedves aszfalton, mint a legjobb abroncs. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amikor a legjobb már megállt, akkor az ilyen gumikkal szerelt autó még 46,5 illetve 55,2 km/h-s sebességgel száguld... Ez baleset esetén igen jelentős anyagi kárt jelenthet, lényegesen többet, mint amit az abroncsvásárlásnál megspóroltunk. A két, 185/65 R 15-ös négy évszakos abroncs azonban egész használhatónak bizonyult téli körülmények között, igaz, teljesítményük alapján csak a középmezőny végébe férnek be.

Mercedes A-osztály volt a 15 colos kerekek tesztautója, hokistadionban is autóztak

A sorrendet nem az összpontszám, hanem az egyes kategóriák eredményének súlyozása után alakították ki a német szakemberek. Mivel télen a legtöbbször nedves aszfalton autózunk, ezeket a mérési eredményeket harminc százalékban számolták be a végeredménybe. Második helyen a havas tesztek álltak 20 százalékos súlyozással, majd a száraz aszfalt (15 %) és a jég (10 %) következett. Az alacsony üzemanyag-fogyasztást, a zajszintet, és a kopást egyaránt nézték, a nagy sebességnél történő viselkedést is megvizsgálták, de ezt nem számították bele a végső sorrendbe. A 185/65 R 15-ös méretű abroncsok között a Dunlop, a Goodyear és az Esa-Tecar abroncsok végeztek az élen, kiegyensúlyozott teljesítményük miatt mindhárom kiérdemelte a jó minősítést.

Valós körülmények között vizsgálták a havon viselkedést. Minden egyes menet előtt elegyengették a pályát az esélyegyenlőség biztosítására

A 225/45 R 17-es abroncsoknál a Michelin, a Continental és a Dunlop téli abroncsa kerül a dobogóra, de itt is csak jó eredményt értek el, egy abroncs se lett kiváló. Meglepetés azonban, hogy a Pirelli „olcsómárkája”, a Ceat téli abroncsa jobb eredményt ért el, mint a Pirelli Sottozero, leginkább azért, mert sokkal kisebb gumikopással rendelkezik. Legjobban a Yokohama 17 colos téli abroncsának példáján látszik, hogy az ideális téli abroncs a megfelelő kompromisszum megtalálásáról szól. A száraz körülmények között a legjobb értékeket elérő gumi csak botladozik havas útviszonyok között. A sereghajtónak számító kínai abroncsok átlagosan birkóznak meg a havas és jeges körülményekkel, de a száraz és nedves aszfalttal nem tudnak mit kezdeni. Mifelénk úgy látszik sokkal hamarabb eltakarítják a havat az utakról, mint Kínában, így lehet, hogy a hazai körülmények között megfelelő abroncsok „nem ajánlott” minősítéssel végeznek egy Európában végzett teszten.



AUTÓGUMI,ALUFELNI

Hírek, információk az autógumi gyártók világából. Gumiabroncs, téli, nyári gumi tesztek.

Hankook teszt

2010-03-20 09:37:28

Németország, Neu-Isenburg, 2010. március 18.

A Hankook a legjobb a német autós magazin, az autó motor und sport nyári gumiabroncs tesztjében.

A Hankook Ventus S1 evo egyértelműen az első vizes és száraz pályán egyaránt.
A szerkesztőség szerint a Ventus S1 evo. A legújabb mérce ebben a gumiabroncs kategóriában.
Maximális pontszám a biztonsággal kapcsolatos kritériumok terén is.
Ismét megerősítést nyert a Hankook Tire pozíciója a pérmium gumiabroncsok között.

A Hankook Tire, jelenleg a világ hetedik legnagyobb, és egyben leggyorsabban növekvő gumiabroncsgyártójának ultra nagyteljesítményű, széles Ventus S1 evo gumiabroncsa az auto motor und sport szaklap (2010/ 7. szám) nagy nyári gumiabroncs tesztjének győztese lett. A „nagyon jó menetjellemzők és fékteljesítmény vizes és száraz úton“ a felső kategóriás autókhoz készült tíz márkás gumiabroncs összehasonlító tesztjében egyértelműen az első helyet biztosította a Ventus S1 evo guminak. A 245/45 R17 W/Y mérettel végezték a tesztet az új Mercedes E-osztályban. A Hankook Ventus S1 evo vizes és száraz pályán egyaránt maga mögé utasította a konkurenciát. A neves német autós szaklap ítélete szerint a Hankook gyár sportos-kényelmes csúcsminőségű széles gumija az új mérce ebben a gumiabroncs osztályban.

A Hankook zászlós hajója a nagy presztízzsel bíró teszt szempontjainak felében maximális pontot ért el, többek között természetesen a fékezés száraz és nedves úton kategóriában. E két biztonsággal kapcsolatos kritérium terén az S1 evo különösen nagy előnyre tett szert a konkurenciával szemben, amit a teszt szerkesztői is kihangsúlyoztak. A többi tesztkritérium is a Hankook gumik kiegyensúlyozott teljesítményét bizonyította. Az olyan tesztautóknál, amilyen a Mercedes-Benz E-osztály, a győztes guminak a teljesítmény kritériumok mellett természetesen a kényelem tekintetében is bizonyítania kell. Az auto motor und sport szerkesztője által végzett teszt bizonyítja, hogy a Hankook Ventus S1 a komfort szempontjából is a legjobbak között van, és a rugózási kényelem valamint a gördülési ellenállás terén is a piac vezető termékei közé tartozik.

A Hankook gumiabroncsok már a 2008-as évben is győztesek voltak a nagy presztizsű auto motor und sport nyári gumi tesztjében, (2008/ 7. szám). Akkor a Ventus S1 evo „kistestvére“, a kényelmet szem előtt tartó Ventus Prime indult egy Mercedes-Benz S-osztályos modellel, 235/55 R 17 méretben. „Rendkívül jó kezelhetőségi tulajdonságok és kiemelkedő fékteljesítmény vizes és száraz úton is“, aminek köszönhetően 9 márkás abronccsal végzett összehasonlító tesztben szintén az első helyet szerezte meg. A felső és luxus kategóriás autókhoz, különösen nagyfokú menetkényelemhez tervezett Ventus Prime szintén jelentős előnnyel utasította maga mögé a konkurenciát: Akkoriban az elismert német szaklap, az Auto-Magazin szenzációnak titulálta az egyértelmű győzelmet.

Az UHP Hankook Ventus S1 evo koncepciója a nagy teljesítményű és gyors illetve nagyon gyors gépjárművek tulajdonosait és vezetőit veszi célba, akik a gumiabroncsoktól kompromisszumok nélküli sportos teljesítményt várnak minden kategóriában, anélkül, hogy lemondanának az olyan jellemzőkről, mint a rugózási kényelem, illetve, alacsony gördülési zaj. A fejlesztők számára a Hankook Tire vállalatnál a már megszokott módon a jó tapadás és fékezési teljesítmény állt előtérben. Ezért különös figyelmet szenteltek a Ventus S1 evo esetében először alkalmazott HDSC (Highly Dispersible Silica Compound) futófelületi keverék kifejlesztésére. Egy új keverési eljárásnak köszönhetően sokkal magasabb szilika-sűrűséget, valamint a nedves úton való tapadás szempontjából rendkívül fontos kitöltőanyag jobb eloszlását lehetett elérni.

A futófelület asszimmetrikus kialakítása a profil külső felén elhelyezkedő jellegzetes, masszív, körbefutó profilbordával a kiváló egyenesfutási stabilitás mellett a kormányzási utasítások pontos átviteléből adódóan precíz kezelhetőséget biztosít nagyon nagy sebesség mellett is. A zárt kialakítású külső váll az abroncs oldalfalának speciális kialakításával kombinálva nagyon magasszintű erőátvitelt biztosít kanyarokban, emellett pontos visszajelzést ad a kormányzásról. A széles, részben hullámos kialakítású, körbefutó mintázatcsatorna hatékonyan vezeti el a vizet a gumiabroncs mintázatából, és biztonságos utazást tesz lehetővé vizes útfelületen is. A Ventus S1 evo rendkívül egyenletes talajnyomás-eloszlása, pontos kezelhetőséget nyújtó erőátvitele, valamint kiváló fékezési teljesítménye a stabil, két darab 0-fokos nylon burkolattal ellátott acélövcsomag a nagy szilárdságú, hasonlóan könnyű műselyem karkasznak köszönhető. A nagyobb tapadást és kisebb mértékű kopást szolgálja az S1 evo esetében is alkalmazott SCCT (Stiffness Control Contour Theory) technológia. Ez a Hankook Tire által szabadalmaztatott technológia javítja a kopási és kezelhetőségi tulajdonságokat a gumiabroncs karkaszon belüli optimalizált feszültségeloszláson keresztül.

 

 

Autógumi, gumi hírek

Hírek, információk az autógumi gyártók világából. Gumiabroncs, téli, nyári gumi tesztek.

 

Nyárigumi teszt 2010

2010-03-13 16:06:11

Fantasztikus teszteredményekkel kezdődik a 2010-es tavaszi szezon a Pirelli számára.

Az ADAC, Németország és Európa legnagyobb és legtekintélyesebb autós szervezete
publikálta az eredményeket.
A Pirellinek két Cinturato mintázatával (Cinturato P7 és Cinturato P6) is sikerült
bizonyítania vezető szerepét, teljesítmény és környezettudatosság terén egyaránt.

A “Zöld teljesítmény” figyelembevételével a Pirelli Cinturato P7 tesztgyőztes, kiemelve
azt a különleges képességét, miszerint egyesíti a nagyszerű teljesítményt szárazon és
vízen, valamint a nagyszerű gördülési ellenállási tényezőt, zajszintet és
futásteljesítményt.
A Pirelli Zöld teljesítmény megközelítése egyértelmű vezető pozíciót nyújt a biztonság,
teljesítmény és energia takarékosság területén.

Forrás: Pirelli nyárigumik

 

 

Continental SportContact 5P

2010-03-07 16:08:53

Idén tovább bővül a Continental palettája a tavaszi-nyári szezonban.

Megjelenik a tuning szegmens új mintázata, a SportContact 5P. A CSC 5P egy olyan abroncs, melyet a Continental kifejezetten a nagy teljesítményű sportos és a luxus tuning gépjárművek számára fejlesztett, a 19”- 23” közötti méretben.

Maximális biztonság a fékezés ideje alatt, valamint kiemelkedően pontos kormányozhatóság – ez az amit az új csúcsteljesítményű ContiSportContact™ 5 P nyújt. A P betű a sportos teljesítményt hivatott jelezni.

A hajszálpontos kormányzás és az optimális tapadás volt a két legfontosabb tényező a ContiSportContact™ 5P a gépkocsigyártókkal és tuning cégekkel együtt elvégzett tervezéskor és teszteléskor.

A maximális biztonság és vezetési élmény elérése érdekében, a ContiSportContact™ 5P rendelkezik egy első és egy hátsó tengelyre javasolt mintázattal.
Az eltérést az első és a hátsó kerekeken fellépő eltérő nagyságú erők indokolják. Az eltérés célja pedig az, hogy sportosan, dinamikusan és mindenek előtt maximális biztonságban lehessen közlekedni bármilyen körülmények között.

Az Y-Z sebesség indexű, 19-23 colos tartományban 20 méretben elérhető mintázat fokozatosan kerül bevezetésre 2010-ben.

Főbb jellemzők:
45°-os letörés a blokkokon – kimagasló tapadás fékezéskor merev és stabil középső rész, összekapcsolt blokkok – tökéletesen precíz kormányozhatóság és kiemelkedő kezelhetőség flexibilis ”macro-blokkok” és merev középső rész – jó tapadás és stabilitás kanyarodáskor keskenyebb mintázati blokkok – optimális vízkiszorítás – rövid fékút nedves út-felületen

Forrás: Continental

03/08/2010

 

 

 

Az új ContiSportContact™ 5 P idén tavasszal kerül piacra. A Continental az új ContiSportContact™ 5 P abroncsot kifejezetten a nagyteljesítményű sportos és luxus tuning gépjárművek számára fejlesztette ki. Az abroncs először a legutóbbi frankfurti IAA Motor Show-n mutatkozott be olyan járműgyártók termékein, mint például a Mercedes-Benz AMG vagy az Audi TT RS. Az itt aratott fergeteges siker után kezdődött meg az abroncs szériagyártása. Az új Continental gumiabroncs nagyszerű tulajdonságai már a szériagyártás előtt, a korábban említett és sok más autógyártó cég által végzett tesztelések során bebizonyosodtak. Ugyanis az abroncs mintázata, karkaszszerkezete, valamint alapanyag-keveréke az autógyártókkal és a tuning szakemberekkel folytatott szoros együttműködés alapján úgy került kialakításra, hogy a legmagasabb technikai elvárásoknak is megfeleljen.

Itt töltheti le a sajtócikket pdf-formátumban (151 Kb).

Első és hátsó tengelyre optimalizált kivitel: a különböző mintázati kialakítás előnyei

Egy nagyteljesítményű, hátsókerék meghajtású gépkocsinál, amennyiben a hátsó abroncs szélesebb, mint az első, a szélesebb abroncs jelentős előnyt jelent gyorsításnál és fékezésnél, valamint a kanyarvétel alatt. Az irányváltások az ilyen típusú gépkocsiknál, annál pontosabbak lesznek, minél inkább közvetlen a kapcsolat a gépkocsi és az út között.

Az új ContiSportContact™ 5 P egy olyan abroncs, amely ezeknél az igen erős gépkocsiknál a gyorsítás alatt a hátsó kerekeken keletkező erőket maradéktalanul képes átvinni az útra. Ez úgy valósulhatott meg, hogy az abroncs úttal érintkező felületének nagyságát maximalizálták. Az aszimmetrikus mintázat középső részén található két összefüggő mintázati borda gondoskodik arról, hogy a gyorsítás alatt az abroncsoknál ne keletkezzen olyan veszteség, amely a felesleges kipörgésből adódhatna. A két középső borda melletti tagolt blokkok, pedig az oldalirányú erők megfelelő közvetítéséről gondoskodnak. Az abroncs ilyen jellegű kialakításának köszönhetően, a gépkocsi irányíthatósága nagyon közvetlenné válik, hiszen még a legkisebb kormánymozdulatokat is közvetlenül továbbítja az útra. Az első kerekekre javasolt abroncsoknál – a hátsókkal ellentétben – csak egy középső összefüggő mintázati borda található. Ennek oka az, hogy az első tengelyen nem lépnek fel olyan nagy mértékű erők, mint a hátsó tengelyen. A kisebb erők következtében a gépkocsi első tengelyére elegendő keskenyebb abroncsokat felszerelni, mint a hátsóra.

Összefoglalva: az első és a hátsó tengelyre javasolt abroncsok valamelyest eltérnek egymástól a mintázatukat tekintve. Az eltérést az első és a hátsó kerekeken fellépő eltérő nagyságú erők indokolják. Az eltérés célja pedig az, hogy sportosan, dinamikusan és mindenek előtt maximális biztonságban lehessen közlekedni bármilyen körülmények között.

Kombinált mintázat: nagy teljesítmény a tapadás és az irányíthatóság terén is

A Continental új ContiSportContact™ 5 P gumiabroncsának mintázatában egyaránt megtaláljuk az összefüggő mintázati bordát és a tagolt mintázati blokkot. Ennek a kialakításnak az előnye abban rejlik, hogy a használat során fellépő oldalirányú erőket a tagolt blokkok közvetítik jobban az út felé, míg a hosszirányú erőket az összefüggő bordák adják át jobban. Ennek az az oka, hogy az összefüggő bordák merevsége jóval nagyobb, mint a blokkoké, ezért a hosszirányban fellépő erők hatására kevésbé deformálódik. Az így kialakított vegyes vagy hibrid mintázat tudja nyújtani a vezető számára a legrövidebb fékutat, a legpontosabb irányíthatóságot és a kiemelkedő kezelhetőséget.

Kapaszkodóél letörés: lenyűgözően rövid fékút

A nagyteljesítményű motorral rendelkező autóknál a rövid fékút nem csak a biztonságos vezetés szempontjából felmerülő szükséglet, hanem igen nagy élvezeti tényező is, hiszen fontos a vezetők számára az, hogy autójuk a kanyarok előtt gyorsan és rövid távon belül képes legyen lassulni. Ahhoz, hogy az új ContiSportContact™ 5 P rendkívül rövid fékutat tudhasson magáénak, egy egyedi blokk-kialakítás vált szükségessé. Az egyedi kialakítás titka, hogy a blokkok hátsó részét 45 fokban letöri a gyártó, minek következtében az erős fékezéskor fellépő deformáció – amikor a blokk saját maga alá gyűrődik – nem jelentkezik. A letörés végeredményeképpen a fékezés alatt nagyobb lesz az abroncs érintkezési felülete az úttal, tehát maga a fékút sokkal rövidebbé válik.

Kemény középső borda és összekapcsolt vállblokkok: precíz kezelhetőség

A nagyteljesítményű személygépjárművek vezetése során a nagyon pontos irányíthatóság és kezelhetőség kiemelt szerephez jut. Annak érdekében, hogy ezeket az igényeket az új ContiSportContact™ 5 P ki tudja elégíteni, a tervezőmérnökök a vállrészen található blokkokat négyesével összekapcsolták. Az összekapcsolás következtében sokkal merevebbé vált a vállrész, és ezáltal a kanyarodáskor fellépő erőket könnyedén tudja csúszásmentesen továbbítani az útfelületre. Továbbá az összekapcsolások által a legapróbb kormánymozdulatok is jelentkeznek a gépkocsi mozgásában, haladjon az autó lassan vagy akár nagy sebességgel.

Kis mintázati blokkok számtalan ívelt kapaszkodóéllel: rövid fékút vizes útfelületen

A sportos vezetők számára igen fontos, hogy vizes útfelületen ugyanolyan biztonságosan tudjanak közlekedni, mint száraz úton. Az új ContiSportContact™ 5 P mintázatában kialakított nyíl alakú vízelvezető árkok minden körülmény között képesek elvezetni a vizet az abroncs alól. Ez a kialakítás egy ablaktörlő lapáthoz hasonlít, ahol a lapát a szélvédőn lévő víz filmréteget szinte kettévágja. A vízelvezető árkok is szinte szelik az úton lévő vizet és ezzel párhuzamosan minimálisra csökkentik az "aquaplaning" veszélyét.

Új kémiai anyagok és erősebb futófelület felépítés: egyedülálló tapadás

A Continental mérnökei új megoldást találtak arra, hogy az új ContiSportContact™ 5 P kimagasló teljesítménnyel rendelkezzen. A fejlesztés az alapanyagoknál kezdődött. A versenyabroncsok gyártásához használt új szén és gyantavegyületet alkalmazták, amely fokozza az abroncs rugalmasságát, ugyanakkor megőrzi a keménységét, vonóerejét és kezelhetőségét. A fejlesztés második lépcsőjében a mérnökök az abroncs szerkezetét változtatták meg. Míg a korábbi sport abroncsoknál a nylon volt használatos egyfajta erősítő eszközként, az új ContiSportContact™ 5 P esetén a nylont aramiddal keverték, és alkottak belőle nylon-aramid szálakat. Ezzel a megoldással az abroncs sokkal alaktartóbb lett és teljesítménye minden területen kiemelkedővé vált. 

Mintázati kopásjelzők: még nagyobb biztonság

Az abroncsok, és kiemelten a nagyteljesítményű abroncsok csak abban az esetben tudják az elvárt teljesítményt nyújtani, ha megfelelő a mintázati mélységük. A nem megfelelő mintázati mélység kedvezőtlen hatással van a tapadásra, a fékútra és az "aquaplaning" elleni védelemre. Ahhoz, hogy biztonságosan lehessen autózni, minimálisan 3 mm mintázati mélységgel kell rendelkeznie az abroncsnak. Amennyiben a maradék mintázati mélység 3 mm-nél kisebb, abban az esetben a Continental javasolja az abroncs új abroncsra történő lecserélését. Az ajánlást a Continental az Abroncskereskedők és Gumigyártók Nemzetközi Szervezetével karöltve dolgozta ki. A csere szükségességének megítélésében a Continental segítséget nyújt úgy, hogy a vízelvezető árokba egy jelzőt helyezett el, amelynek tetején egy "X" található. Amennyiben a jelző tetejéről az "X" lekopott, akkor a maradék mintázati mélység már 3 mm alatt van, ami az abroncs lecserélésének esedékességét jelzi. Fontos megjegyezni, hogy a szóban forgó jelző kizárólag ajánlás, és nem helyezi hatályon kívül az ide vonatkozó rendelkezést, miszerint a megengedett minimális mintázati mélység 1,6 mm.

A Continental a 2009-ben elért megközelítőleg 20 milliárd Eurós forgalmával, egyike a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak. A vállalat a gumiabroncsaival, a fékrendszerekkel, a futómű és hajtástechnikai elemekkel, az adatátviteli megoldásaival, a járműelektronikákkal és technikai elasztomerekkel elősegíti a biztonságosabb közlekedést, és hatékonyan hozzájárul a környezetvédelemhez. Ugyanakkor meghatározó partnere az autóiparnak a kommunikációs rendszerek fejlesztésében is. Jelenleg megközelítőleg 134.500 alkalmazottat foglalkoztat 46 országban. További információt a www.conti-online.com weboldalunkon talál.

Ma már minden negyedik abroncsot a piacvezető Continental gyárt Európában és a futószalagokról legördülő új autók több mint 30%-a is Continental abroncsokon hagyja el a gyárak területét Európában. A gumiabroncs üzletág Hivatalos Támogatója a 2010 FIFA World Cup™-nak, melynek Dél-Afrika ad otthont. További információt a www.ContiSoccerWorld.com weboldalunkon talál.

 

 

Hírek, információk az autógumi gyártók világából. Gumiabroncs, téli, nyári gumi tesztek.

 

Az abroncsjelölésre vonatkozó rendelet.

2010-01-06 16:57:33

2012-ben az 1222/2009-es, az abroncsok jelölésére vonatkozó EU rendelet értelmében új, standardizált abroncsjelöléseket vezetnek majd be.

A jelölés célja, hogy a fogyasztók jobban megismerhessék az egyes abroncsok 3 kulcsfontosságú teljesítmény-jellemzőjét: biztonsági teljesítményét a nedves tapadáson keresztül, valamint a környezetvédelmi tulajdonságokat az áttekinthető fogyasztási és külső gördülési zajszint adatok alapján.

A rendelet 2012. november elsejétől lesz közvetlenül alkalmazandó és kötelező érvényű az EU egész területén a személygépkocsik, könnyű- és nehéztehergépjárművek 2012. július 1-e után gyártott abroncsai esetén. A Goodyear Dunlop proaktívan viszonyul a kérdéshez, és már 2010-ben fokozatosan alkalmazni kezdi a jelölési információkat annak érdekében, hogy a fogyasztók kellően tájékozottak legyenek abroncsaink üzemanyag-hatékonysága, nedves tapadása és a zajszintje terén. Ennek köszönhetően a fogyasztók már az EU rendelet bevezetése előtt is nagyobb áttekinthetőséget élvezhetnek.

A rendelet 2012. november elsejétől lesz közvetlenül alkalmazandó és kötelező érvényű az EU egész területén a személygépkocsik, könnyű- és nehéztehergépjárművek 2012. július 1-e után gyártott abroncsai esetén. A Goodyear Dunlop proaktívan viszonyul a kérdéshez, és már 2010-ben fokozatosan alkalmazni kezdi a jelölési információkat annak érdekében, hogy a fogyasztók kellően tájékozottak legyenek abroncsaink üzemanyag-hatékonysága, nedves tapadása és a zajszintje terén. Ennek köszönhetően a fogyasztók már az EU rendelet bevezetése előtt is nagyobb áttekinthetőséget élvezhetnek.

Az abroncsjelölésre vonatkozó 1222/2009-es (EK) rendelet közzététele


A Goodyear Dunlop proaktívan viszonyul a kérdéshez, és már 2010-ben fokozatosan alkalmazni kezdi a jelölési információkat annak érdekében, hogy a fogyasztók kellően tájékozottak legyenek abroncsaink üzemanyag-hatékonysága, nedves tapadása és a zajszintje terén.


A 2012 júliusát követően gyártott abroncsokra vonatkozóan kötelező a jelölés biztosítása.

2012. november 1.

A fogyasztók tájékoztatása

Annak érdekében, hogy a fogyasztók az üzemanyag-hatékonyság, a nedves tapadás és a külső gördülési zajszint tekintetében megfelelő információkkal rendelkezzenek, az abroncskereskedők biztosítják, hogy a fogyasztók számára az értékesítési pontokon kihelyezett abroncsok futófelületén ott legyen az abroncsmatrica, vagy az ilyen abroncsok közelében megtalálhatóak legyenek a jelölések. Amennyiben a fogyasztónak kínált abroncsok nem láthatók, kötelező még a vásárlás előtt a fogyasztó rendelkezésére bocsátani az adatokat. Ezen túlmenően e három tényezőre vonatkozó tájékoztatást a számlára is rá kell nyomtatni, vagy mellékelni kell ahhoz.

Az új jelölés

Az üzemanyag-hatékonyságra és a nedves tapadásra vonatkozó jelölés a már használatban lévő energiahatékonysági jelölésekre emlékeztet: a legjobb teljesítményű abroncsot „A” jelöli, míg „G” a jelenleg legalacsonyabb teljesítményű, de a törvényeknek még megfelelő kategória. A külső zajszintet decibel értékkel fejezik ki, egy, kettő vagy három hanghullám-szimbólummal együtt.

Nedves tapadás (1)kép

A diagram az abroncs egy igen fontos biztonsági jellemzőjéről tájékoztatja a fogyasztót: ez a nedves tapadás. A jobb nedves tapadás csökkenti a nedves utakon tapasztalható fékutat. Jelenleg a nedves tapadás jelölései csak a személygépkocsik abroncsai esetében kerültek meghatározásra. Iparági fejlesztések irányulnak olyan módszerek kialakítására, amelyek a kishaszon gépjárművek és a nehéztehergépjárművek nedves tapadásának mérését is lehetővé teszik. Ezek bevezetésére 2012 novemberében, az EU rendelkezéssel egy időben, vagy azt megelőzően kerül majd sor.

Üzemanyag-hatékonyság (2)kép

Ez a diagram jelzi az üzemanyag-hatékonyság szintjét, érzékeltetve az egyes abroncsok egymáshoz viszonyított teljesítményét. Az abroncs gördülő ellenállása határozza meg az üzemanyag-hatékonyságot.

Külső zajszint (3)kép

Az abroncs jelölésének ez az eleme az abroncs által keltett külső zajszintről nyújt tájékoztatást. A külső zajszintet decibel értékkel fejezik ki, egy, kettő vagy három hanghullám-szimbólummal együtt. A legjobb teljesítmény jele egy hanghullám, mely azt jelenti, hogy az abroncs zajszintje legalább 3 dB-lel a jövőben bevezetésre kerülő törvényi határérték alatt marad. A leggyengébb teljesítmény jele három fekete hanghullám. Ez olyan zajszintet jelöl, amely a jelenlegi maximális határérték és a 2012 és 2016 között hatályba lépő 661-es rendeletben bevezetésre kerülő új, alacsonyabb határérték közé esik.

 

 

A gumiabroncsok gyártási ideje, felhasználhatósága

2009-10-26 11:12:51

Bridgestone Magyarország által kiadott állásfoglalás.

A kereskedelmi forgalomba kerülő Bridgestone Corporation által gyártott termékek mindenkor megfelelnek az adott termékre vonatkozó forgalomba kerülési szabályoknak és minden esetben megfelelnek az adott termékre meghatározott EU- illetve magyar műszaki paramétereknek. Ez alól a kereskedelmi partnereink által forgalmazott személygépjármű gumiabroncsok sem kivételek.

A Bridgestone az általa gyártott személygépjármű gumiabroncsokra gyártástól számított 5 évig biztosít garanciát.

Ezzel a időintervallummal lehetővé válik hogy partnereink az értékesítéstől számított fogyasztóvédelmi törvényben meghatározott két év teljes körű jótállást még egy (DOT szám szerint) három éves abroncs esetében is biztosítani tudják.

Ennek a megnövelt periódusnak az alapja, hogy termékeinket az elérhető legjobb alapanyagokból gyártjuk, folyamatosan rendkívül magas minőségi elvárásoknak megfelelő termékek előállítására alkalmas gyártósoron, és csak a minden részletre kiterjedő minőségellenőrzés után bocsájtjuk értékesítésre.
A szakszerű tárolásnak köszönhetően az általunk értékesített három évnél nem idősebb abroncsok teljes mértékben azonos állagúak az éppen a múlt héten készültekkel!

Azon aggodalom, hogy a különböző időpontban gyártott azonos specifikációjú termékek esetleg eltérnek, teljes mértékben alaptalan - az alkalmazott gyártástechnológia és minőségellenőrzési folyamatok egyenes következménye hogy minden termék 100%-ig azonos paraméterekkel bír.

A gyártás racionalizálásának következményeképp egy gyártó sem gyárt minden terméket minden méretben folyamatosan, így előfordul, hogy adott méretű és mintázatú termékből csak korábbi DOT számú áll rendelkezésre.
Ez semmilyen körülmények között sem jelenti azt, hogy az adott termék bármely paraméterében rosszabb lenne, mint a mai napon készült termékek.

Budapest, 2009 szeptember1.

Bridgestone Magyarország Kft
Váci út 140.
H-1138 Budapest

 

Ne hagyja magát megtéveszteni!

2009-08-27 21:36:39

Még ha az abroncsokat hosszú ideig is tárolják, a garancia akkor is a vásárlás napjával veszi kezdetét.

Amikor egy fogyasztó olyan abroncsot vásárol a kereskedésekben, melynek az oldalfalán feltüntetett gyártási dátum legalább egy évnél régebbi időpontot mutat, nyugtalanság és gyanakvás lesz úrrá rajta. Európa vezető gumiabroncs gyártója, a Continental AG által lefolytatott tanulmány szerint ilyenkor két fő kérdés fogalmazódik meg a fogyasztókban. Az egyik, hogy az árut helyesen tárolták-e az eltelt időszak alatt, a másik, hogy a gyártás dátuma esetleg miért jóval korábbi, mint a vásárlás időpontja?! "Ha az abroncsokat helyesen tárolják, akkor állagromlás nem mutatható ki" kommentálja Björn Bolze, a Continental vállalat vevőszolgálati vezetője. "Az abroncsok nem romlandó termékek, mint például a joghurtok. A gyártási folyamatok során olyan adalékanyagokat kevernek a gumialapanyaghoz, amelyek nagymértékben megakadályozzák az abroncs bárminemű teljesítménycsökkenését." Az adalékanyagok garantálják, hogy az abroncs kiegyensúlyozott tulajdonságai megmaradjanak még akkor is, ha esetleg évekig tárolják. Ezek az abroncsok ugyanolyannak tekinthetők, mint az újak. Mindezek után szeretnénk minden vezetőt megnyugtatni arról, hogy ha nyári abroncsait eltárolja télire, akkor csak azért, mert pihennek egy pince vagy egy garázs mélyén, még tökéletesen használható állapotban vannak. Szakértői vélemények alapján a gyártástól számított 5 évvel később is ugyanolyan teljesítményt nyújtanak az abroncsok, mint ha most gördültek volna le a gyártószalagról. Azt azonban fontos kihangsúlyozni, hogy csak akkor, ha megfelelő módon tárolják őket. "A gyártási dátum sem befolyásolja hátrányosan a gyártók garanciavállalását, ugyanis ez nem a gyártási dátumtól, hanem a megvásárlás pillanatától lép életbe" magyarázza Björn Bolze.

Itt töltheti le a sajtócikket Pdf-formátumban (118 Kb).

Az abroncs potenciális élettartama nagymértékben múlik azon, hogy milyen körülmények között és milyen célokra szeretnénk használni. "Jelenleg nincs olyan törvény vagy jogszabály, amely szabályozná az abroncsok élettartamát" mutat rá Björn Bolze, és hozzáteszi: "Mi általánosan azt szoktuk javasolni, hogy a 10 évnél idősebb abroncsokat cseréljék le az állapotuktól függetlenül." Azonban teljesen normál használat esetén az abroncsok futófelülete jóval korábban elkopik, mint az előbb említett 10 év.

A lakókocsik és az utánfutók esetében előfordulhat olyan, hogy hosszabb ideig nem használják őket. Mivel az ezekre szerelt gumiabroncsok jelentős terhelésnek vannak kitéve, hosszabb parkolás után érdemes azokat ellenőriztetni a koruktól függetlenül. Ezekre az abroncsokra a törvényalkotók általában már jobban odafigyelnek. Ilyen Németország, ahol az utánfutó abroncsokat 100 km/h (62 mph) sebességhatárig hagyják jóvá, és törvény írja elő, hogy a kopás mértékétől függetlenül 6 évente le kell őket cserélni.

A Continental a 2008-ban elért több mint 24 milliárd eurós forgalmával, egyike a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak. A vállalat a gumiabroncsaival, a fékrendszerekkel, a futómű és hajtástechnikai elemekkel, az adatátviteli megoldásaival, a járműelektronikákkal és technikai elasztomerekkel elősegíti a biztonságosabb közlekedést, és hatékonyan hozzájárul a környezetvédelemhez. Ugyanakkor meghatározó partnere az autóiparnak a kommunikációs rendszerek fejlesztésében is. Jelenleg megközelítőleg 133.000 alkalmazottat foglalkoztat 35 ország 190 helyszínén. További információt a www.conti-online.com weboldalunkon talál.

Ma már minden negyedik abroncsot a piacvezető Continental gyárt Európában és a futószalagokról legördülő új autók több mint 30%-a is Continental abroncsokon hagyja el a gyárak területét Európában.

Forrás: Continental 

 

 

Goodyear EfficientGrip

2009-03-28 16:02:45

A Goodyear bemutatta az EfficientGrip abroncsokat

A világ egyik vezető gumiabroncs-gyártó vállalata, a Goodyear bemutatta az EfficientGrip abroncsokat, melyek különleges üzemanyag-megtakarítási technológiájukkal elősegítik a környezetbarát közlekedést. Az új gumik a különleges technológiának köszönhetően kevesebb széndioxid-kibocsátást eredményeznek és üzemanyagot spórolnak, mindemellett kiváló menetstabilitással és megnövelt teljesítménnyel is bírnak.

Forradalmian új, üzemanyag-takarékos technológia.

A Goodyear tesztjei kimutatták, hogy az EfficientGrip abroncsok 15%-kal jobb menetstabilitással, 3%-kal rövidebb féktávval rendelkeznek nedves utakon, 3%-kal jobban kezelhetőek csúszós burkolaton, továbbá a megnövelt teljesítménynek köszönhetően az új EfficientGrip autógumik 25%-kal több kilométert tudnak megtenni, mint a hagyományos autógumik. Az autógumi igazi különlegessége azonban a forradalmian új üzemanyag-megtakarítási technológiának köszönhető, mely több olyan újítást tartalmaz, ami közvetlenül a menetteljesítményre van hatással. Ilyen technológia a speciális könnyűsúlyú gumiszerkezet, a speciális borítás: a CoolCushion réteg, illetve a különleges alkotóanyagokból készült abroncs.

Könnyű abroncs

Az új technológiának köszönhetően a gumiabroncs súlya a hagyományos abroncsokéhoz képest 10%-kal csökkent. A kevesebb súly csökkenti a súrlódásból származó hőtermelést, ily módon is csökkentve a gördülési ellenállást.

Szabadalmazott CoolCushion réteg

Az autógumikat egy különleges, CoolCushion fedőréteggel vonják be, ami csökkenti a kibocsátott hőt, illetve javítja a menetteljesítményt. Az autógumi a legújabb polimereket alkalmazza és ötvözi, melyek szintén csökkentik a gördülési ellenállást.

Továbbfejlesztett összetevők

„A gördülési ellenállás legfőbb oka az energiaveszteség, mely a gumi deformálódásából adódik. A kisebb deformálódás kevesebb energiaveszteséget jelent, ami kisebb gördülési ellenálláshoz vezet. A Goodyear mérnökei a legújabb számítógépes szimulációs programokkal modellezték az autógumik potenciális viselkedését kopás esetén. Ahhoz, hogy csökkentsük a deformációt a gumi összes alkotóelemét szemügyre kell venni, nem csupán egyetlen elemet. Az EfficientGrip számára kifejlesztettünk egy új gumiformát és szerkezetet, mely sokkal erősebb, könnyebb és keményebb más hagyományos abroncsoknál. A nedves utakra különleges, új futófelület mintázatot terveztünk és innovatív szilikát összetevőket alkalmaztunk. A sofőröknek azonban továbbra is oda kell figyelniük a helyes keréknyomás beállítására, mert a túl alacsony, vagy túl magas nyomás megnöveli a féktávot, növeli a fogyasztást és nehezebben kezelhető a gépjármű” – nyilatkozta Jean-Pierre Jeusette a Goodyear Személygépkocsi Abroncs Technológia Részlegének európai illetve közép- és kelet-afrikai régiójának igazgatója.

Ami használ a környezetnek, kedvez a vásárlóknak is

Az EfficentGrip megalkotásának elsődleges célja az volt, hogy a vásárlóknak kevesebbe kerülhessen a gépkocsik fenntartása. Az EfficientGrip gumikkal felszerelt autók sokkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, az új üzemanyag-megtakarítási technológiának köszönhetően. Az autógumik központi szerepet játszanak az üzemanyag-takarékosság terén, hiszen a fogyasztás több mint 20%-a rajtuk múlik.



A vásárlók elvárásainak teljesítése mellett a Goodyear szem előtt tartotta a környezetvédelmet is. Az üzemanyag-megtakarítási technológiának köszönhetően az autók kevesebb üzemanyagot használnak fel, továbbá sokkal kevesebb széndioxidot bocsátanak ki a légtérbe. A gumi a legújabb polimerekből áll és az európai szabályozásnak megfelelően semmilyen káros aromás olajat nem tartalmaz. Mivel az EfficientGrip 10%-kal könnyebb hagyományos társainál, ezért a felhasznált alapanyagok előállításakor is kevesebb széndioxid kerül a légtérbe.



Biztonságos vezetés nedves felületen is

A tapadási teljesítmény megnövekedése miatt az új abroncsok magabiztos vezetést tesznek lehetővé. A kutatások szerint a vásárlók 74%-a a nedves burkolaton történő biztonságos vezetést tartja elsődleges szempontnak új gumi vásárlásakor. Az autógumi négy, különböző szélességű futófelületi mintaárokkal rendelkezik, melyek kialakítása elősegíti a hatékony vízelvezetést, továbbá a vizes felületen is megbízható tapadást. A barázdák átstrukturálása elősegíti a tökéletes kezelhetőséget és biztonságos vezetést.



Jobb fogyasztás

Az EfficientGrip innovatív szilikát összetevői a legújabb generációs polimereknek köszönhetően csökkentik a fogyasztást. Egyenletesebb nyomás eloszlást tesz lehetővé a mintaárok számítógép által optimalizált merevsége, mely egységes kopáshoz és jobb fogyasztáshoz vezet. Ezen felül egy új összetevőnek köszönhetően a minta kopás is jelentősen csökken.



A vezető autógyártók is ezt választották

Az új Goodyear EfficientGripet már számos vezető autógyár alapfelszerelésnek választotta a gyárból frissen kigördült autók számára. Az új Renault Megane 3-t és a Mercedes E-osztályt már gyárilag EfficientGrip abroncsokkal szerelték fel.

 

 

 

Új Sava Intensa HP

2009-03-22 20:37:23

8 méterrel rövidebb fékút

A Közép-Európa vezető abroncsgyártói közé tartozó Sava bemutatja az új, nagy teljesítményű Sava intensa hp nyári gumiabroncsot – nagyobb futásteljesítménnyek, jobb irányíthatósággal nedves utakon és rövidebb fékúttal nedves felületen.

Az új Sava intensa hp az ár-érték arány iránt érzékeny autóvezetőknek készült, akik alacsonyabb áron keresnek megbízható, hosszan tartó minőségű abroncsot, – mondtaAlain Klepper, a Sava EMEA-régióbeli brand igazgatója. 'A jó teljesítményt a független tesztek eredményei is bizonyítják, – tette hozzá.

A Sava büszkén jelenti be, hogy a TÜV SÜD Automotive független minőségellenőrző intézet kimerítő tesztelést követően támogatta az új Sava intensa hp abroncsot. Az abroncs teljesítményét három ázsiai és két európai versenytárs termékkel hasonlították össze kategóriáján belül. A Sava intensa hp nedves aszfalton 80 km/órás sebességről vészfékezve 10,1 méterrel rövidebb fékutat produkált, mint a legjobban teljesítő európai, és 8,3 méterrel rövidebbet, mint a legjobb ázsiai versenytárs. A hatalmas különbségek mutatják, milyen fontos a megfelelő abroncsot választani. Akik már voltak olyan helyzetben, hogy vészfékezniük kellett, tudják, hogy mennyit jelenthet nyolc méter, mondta Klepper.

Kiemelkedő futásteljesítmény

Az új Sava intensa hp egyik fő erőssége, hogy miközben nedves útfelületen is megtartja kiváló kezelhetőségét és tapadását, futásteljesítményben sem marad alul vetélytársaival szemben, köszönhetően újfajta felépítésének, továbbfejlesztett abroncsmintázatának és a legújabb szilika futókeveréknek. Az abroncsfejlesztés egyik legnagyobb kihívása, hogy e két téren, a nedves tapadáson és a futásteljesítményen egyszerre tudjunk javítani, hiszen ezek egymást befolyásolják,-magyarázta Klepper.

Kiváló fékezés és kezelhetőség nedves útfelületen


TÜV SÜD Automotive test: Braking distance on wet asphalt (80-20km/h)
A Sava intensa hp bebizonyította, hogy jelentősen túlszárnyalja legfőbb ázsiai és európai versenytársait a nedves útfelületen mutatott teljesítmény tekintetében. A TÜV SÜD Franciaországban VW Golf tesztautókkal 195/65 R15 méretű abroncsokon tesztelte a Sava új termékét.


Az abroncs teljesítményét öt versenytárs termékkel hasonlították össze saját kategóriájában. A Sava intensa hp nedves aszfalton 80 km/órás sebességről vészfékezve 8,3 méterrel rövidebb úton tudott megállni, mint a legjobb versenytársa.

A Sava intensa hp kiváló tapadását és kezelhetőségét a futófelületen nagy számban megtalálható egymásba ívelő árkok biztosítják, amelyek lehetővé teszik a rövidebb fékutat. A váll- és az átmeneti zónát is tovább merevítették, hogy javítsák az abroncs teljesítményét a kanyarokban is.


Megnövelt futásteljesítmény és egyenletes kopás

Az új mintablokk-dizájn és az innovatív polimer szilika futókeverék együttesen nagyban hozzájárulnak az abroncs futásteljesítményének növeléséhez. A Sava intensa hp nagyobb felületen érintkezik az úttal, egyenletesebb nyomáseloszlást és így egyenletes kopást téve lehetővé.

Alacsony gördülési ellenállás

Az innovatív szilika futókeverék és a könnyű abroncsszerkezet alacsonyabb gördülési ellenállást eredményeznek, jelentősen csökkentve az üzemanyag-fogyasztást.

 

 

Az új Goodyear OptiGrip abroncs.

2009-01-30 12:13:58

A Goodyear bemutatja a SmartWear technológián alapuló új OptiGrip abroncsot

Az új OptiGrip abroncs, amely kopott állapotban is kiváló teljesítményt nyújt, így forradalmi újítást jelent a modern abroncs technológiában.

A SmartWear technológia kifejezetten úgy került kifejlesztésre, hogy amikor elkopik a mintázat, új keverékek és barázdák jelennek meg, így megmarad a magas szintű tapadó-képesség nedves felületeken és az aquaplaning teljesítmény. A SmartWear technológia két különleges tervezésű keverék egyedülálló kombinációján alapul. A felső keverék merevvé teszi a mintázatot, ami hozzájárul a jó kormányozhatósághoz száraz utakon és a kimagasló futásteljesítményhez. Ahogy a felső keverék elkopik, az alsó keverékből fokozatosan egyre több kerül a felszínre. E keverék kialakítása fokozott tapadást biztosít nedves felületeken, és az abroncs teljes élettartama alatt kiváló fékezési teljesítményt és kezelhetőséget biztosít nedves utakon.

Az új OptiGrip abroncsokat széles körű vizsgálatoknak vetették alá a cég saját tesztlaboratóriumában és közutakon, továbbá tesztelte a független TÜV SÜD Automotive intézet is:
1. 20.000 km után az OptiGrip 2 versenytárs vadonatúj terméknél jobb aquaplaning ellenállást nyújt.
2. Több mint 30.000 km után a Goodyear OptiGrip messze maga mögé utasítja a versenytársakat a nedves körülmények között végzett kormányozhatósági és fékezési tesztekben. Alacsony mu együtthatójú aszfalt pályán, 80 km/órás kezdősebesség mellett az OptiGrip 11 méterrel előbb állt meg, mint a teszt során vizsgált két versenytárs termék. A nedves körülmények között végzett kezelhetőségi tesztek során a köridők alapján az OptiGrip egyértelmű 5 másodperces előnyt mutatott a versenytársakkal szemben.

Az új OptiGrip abroncs 16 különböző méretben kapható. A választék lefedi a legtöbb középkategóriás és nagyteljesítményű járművet.

 

 

Goodyear-Dunlop dominancia az európai téligumi-teszteken

A Goodyear és a Dunlop összesen kilenc független európai téligumi-teszten ért el kiemelkedő eredményt, így a két abroncsmárka minden bizonnyal a vásárlók első számú választása lesz a téli szezon kezdetén.

A független cégek által végzett tesztek eredményei általában fontos szerepet játszanak az autótulajdonosok téligumi-választásában. Európában a téli abroncsok a teljes piac 30%-át teszik ki. Néhány országban, mint például Ausztriában, Svédországban, Finnországban és a balti államokban a téli gumik használatát törvény írja elő, de máshol is kötelező lehet a téli abroncs, ha az útviszonyok azt indokolják.

Németországban a vezető autóklub, az ADAC, az elismert autós újság, az AutoBild, az Auto Motor und Sport, valamint a Stiftung Warentest egyhangúan dicsérte a Goodyear Eagle Ultra Grip 7+, a Dunlop SP Winter Response és a Dunlop SP Winter Sport 3D abroncsokat.

A Goodyear európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régiójának elnöke, Arthur de Bok elmondta: „A teszteredmények nagyon ígéretesek. Úgy gondolom, még a mostani gazdasági helyzetben is jellemző lesz az, hogy az autósok elolvassák ezeket a teszteket és ez alapján döntenek, amikor autójukat téli gumival szerelik fel.”

Az ADAC húszféle téli gumit próbált ki különböző téli útviszonyok között. A Goodyear Ultra Grip 7+ (abroncsméret: 195 65R15T) az első helyen végzett, „kiemelten ajánlott” minősítéssel. Ugyanezen a teszten a Dunlop SP Winter Response abroncs is „kiemelten ajánlott” minősítést kapott.

Egy másik ADAC-teszten 17 téli és 2 négy évszakos gumit is teszteltek nedves, jeges és száraz úton. A Goodyear Ultra Grip 7+ ezúttal is „kiemelten ajánlott” lett, csakúgy, mint a Dunlop Winter Sport 3D. A tesztelők mindkét abroncs esetében kiemelték a „kiegyensúlyozott futást” és a „jó kopásállóságot”.

Az AutoBild magazin tesztjén téli és négy évszakos gumik is szerepeltek. A téli gumik között a Dunlop SP Winter Sport 3D teljesített a legjobban, „példás” minősítést érdemelve ki. A Goodyear UltraGrip Performance 2 szintén „példás” minősítéssel zárta a tesztet. A négy évszakos gumik mezőnyében a Goodyear Vector 4Season lett a győztes, hét másik gumiabroncs-típust utasítva maga mögé.

Forrás: Goodyear téligumik

 

 

Úgy fest itthon gumi választáskor az ár az első

A magyar autósok több mint háromnegyede az évszaknak megfelelő gumiabroncsot használ, 39 százalék viszont csak akkor vásárol új gumikat, ha az már elkerülhetetlen - mutat rá egy friss hazai felmérés.

A 2010 év elején végzett adatfelvételkor a magyar autóvezetők több mint háromnegyede az évszaknak megfelelően gumival közlekedett - derült ki a KutatóCentrum felméréssorozatából, melyben a magyar autósok gumiabroncs-használati szokásait vizsgálták. Azok, akik többet vezetnek, nagyobb figyelmet fordítanak a megfelelő abroncs használatára: a havonta több mint 2000 kilométert autózok 87 százaléka, míg az 500 kilométernél kevesebbet vezetőknek csupán 68 százaléka szerelte fel téli gumival autóját. A kutatás arra is fényt derített, hogy a nők és a fővárosiak kevésbé gondosak. A harmadik alkalommal lefolytatott kutatás szerint a gumijukat lecserélő autósok többsége a szakemberek által ajánlottak szerint, azaz az időjárás függvényében szereli át az abroncsokat, néhányan ugyanakkor a naptári hónap alapján, vagy az első havazáskor. A legtöbben a cseréhez hivatalos gumis műhelyt keresnek fel, a megkérdezettek közel egynegyede azonban otthon szereli át a gumikat, amiben elsősorban a spórolás játszik szerepet. A kutatás eredményei szerint a gumiválasztás során az ár a legfontosabb szempont, a második helyre a márka került. "Az autóvezetők 36 százalékának számít, hogy ki a gyártó, 29 százalék jellemzően mindig ugyanazt a márkát vásárolja" - emelte ki Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág igazgatója. A gumiabroncs-vásárlók 39 százaléka csak akkor vásárol új szett gumikat, amikor az már elkerülhetetlen, 53 százaléka ugyanakkor bevallása szerint a gyártó ajánlásának és a gumi állapotának megfelelő időközönként cserél. Nem meglepő, hogy az autósok közel 90 százaléka választás előtt alaposan tájékozódik az árakról és elérhetőségekről. Az internetező autósok a világhálót is aktívan használják erre a célra: 46 százalékuk gyűjt információt a neten, további 16 százalék pedig vásárolt is már gumiabroncsokat online.  forrás:www.gumipiacmagazin.hu 2010.03.31

Téli gumiabroncsok tárolása

Néhány jó tanács a lecserélésre kerülő téli gumik tárolására

Egy biztos az időjárás enyhülésével előtérbe kerültek a nyári gumik. A téli abroncsok lekerülnek az autókról. Azonban a téli kerekek megfelelő tárolása elengedhetetlen, hiszen " kell az még ősszel".  A gyártás során a keverékbe illesztett speciális anyagok ellenére öregednek az abroncsok. Szakszerű tárolással viszont az állapot romlás minimálisra csökkenthető. A gumiabroncsok leszerelésekor a kerék korábbi helyzetét, forgásirányát fontos jelölni Kerékre szerelt gumiabroncsokat egymásra rakva vagy felakasztva, a leszerelt gumiabroncsokat állítva és időnként forgatva kell tárolni. A tárolás lehetőség szerint hűvös, száraz és lehetőleg szerint sötét, vagy legalább közvetlen napsugárzás és magas UV sugárzású fényforrásoktól védett helyen történjen. Több hónapos tárolás esetén a gumiabroncsok légnyomását érdemes a felére csökkenteni. Lemosni érdemes és praktikus. Azonban mindenféle csodaszert, kence-ficét rávinni pénzkidobás és fölösleges. Ha az abroncs kidobásra szorul, azt ne tárolja, hiszen veszélyes, környezetszennyező anyagról van szó. Legegyszerűbb bármelyik gumis műhelybe bevinni és ott leadni, ahonnan tovább szállítják környezetbarát feldolgozásra.   2010.03.21.

Csúcsgumi a Michelintől

Már kapható a Michelin, részben Nyíregyházán gyártott Pilot Sport 3 gumiabroncsa hazánkban is. Korábban a "kékruhások" kutatás és fejlesztési csapata azt a feladatot kapta, hogy olyan abroncsot tervezzen, amely vizes úton, versenytársaihoz képest nagyobb biztonságot nyújt, száraz úton pedig még precízebb kormányzást és hosszú futó élettartamot biztosítson. Nos az első két követelményt a teszteredmények szerint sikerült megvalósítani, a harmadik feladatot viszont csak az élet és az idő bizonyíthatja.

A MICHELIN Pilot Sport 3 az egyetlen olyan sportos abroncs, mely az úton nyújtott kimagasló teljesítményt, kategóriájában páratlan környezetvédelmi tulajdonságokkal ötvözi. A "Csúcs gumi" olyan járműkategóriákra készült, mint a sportos városi autók, sportos kompaktok, nagy, erőteljes szedánok, valamint kis sportautók, roadsterek és kupék. Az extra nagy 18-19 colos méretválaszték pedig a nem sportautónak készült modellek választható felszerelése. Az autóipar szakkifejezésével élve az abroncs az A-tól az E1 szegmensig az összes autó kategóriát lefedi.
A MICHELIN Pilot Sport 3 abroncsot úgy tervezték, hogy kimagasló vezetési élményt nyújtson. Jóllehet egyesek a vezetést szubjektív élménynek tekintik, "kékruhások" ez ténykérdés. A MICHELIN Pilot Sport 3 nagyon precíz kormányzást biztosít, aminek köszönhetően a vezető mindig tökéletesen irányítása alatt tarthatja a járművet és pontosan tudja, hogyan reagál majd az autó a kormány legkisebb mozdítására is. Ez a különleges vezetési élmény biztonsággal párosul. Európai statisztikai adatok szerint a balesetek leginkább változó időjárási körülmények között következnek be. Amikor csökken az abroncs tapadása, a kanyarodás és a fékezés kritikus biztonsági tényezővé válik. Egyedülálló technológiák felhasználásával a MICHELIN Pilot Sport 3 kiváló tapadást és kapaszkodást nyújt vizes úton. A független, német műszaki szolgáltató cég, a TÜV SÜV Automotive által végzett összehasonlító elemzés szerint, a "Csúcs gumit" kanyarodáskor jobb úttartás, és három méterrel rövidebb fékút jellemzi. Ráadásul az üzemanyag fogyasztást is csökkenti. Ez nem csak az autó tulajdonosának hasznos, aki pénzt takarít meg, de a környezetre is kedvező hatást gyakorol, mivel a CO2 kibocsátás is arányosan csökken. Az energiahatékonyságon kívül a MICHELIN Pilot Sport 3 kilométer teljesítménye is figyelemre méltó, 10%-al magasabb a MICHELIN Pilot Sport PS2 abroncsénál, ami mostanáig a futásteljesítmény etalonjának számított kategóriájában. Ez a jellemző a nyersanyag felhasználás csökkenését eredményezi. Azaz adott távolság megtételéhez kevesebb abroncs gyártására van szükség és kevesebb elhasznált abroncsot kell megsemmisíteni.
Az új MICHELIN Pilot Sport 3 abroncs hármas kiváló tulajdonsága, hogy egyszerre növeli a biztonságot, ad páratlan vezetési élményt, és ezek mellett figyelemre méltó a környezetvédelmi teljesítménye is. A Michelin csoport évente több mint 500 millió eurót költ kutatás-fejlesztésre. Legyen személyautó-, motorkerékpár-, teherautó-, vagy más járműre való Michelin gumiabroncs, mindegyik hasznát látja a Technológiai Központban végzett alapkutatási programok eredményeként létrejövő innovációknak. Azonban a Michelin egy teljesen más innovációs kutató laboratóriumra is támaszkodik a szériagyártású abroncsok folyamatos fejlesztésében.
Ez a másik laboratórium a versenypálya, amit a piacon vásárolt gumiabroncsok teljesítményének javítására használnak. A Michelin arra törekszik, hogy a versenyzés során megszerzett tudást a hétköznapi, közúti használatban kamatoztassa. A pályán különösen nagy a versengés, ami megköveteli, hogy az abroncsgyártók új megoldásokat keressenek, melyek végül minden járművezető hasznára lehetnek.
A Le Mans-i 24 órás versenyen 12 egymás utáni, összesen 18 győzelem szerepel a Michelin autósportban elért kimagasló eredményei között. A nagy teljesítményt és kitartást egyaránt megkövetelő autósport iránti elkötelezettsége lehetővé tette a csoport számára, hogy rengeteg értékes technológiai adatot gyűjtsön össze. A Michelin szoros kapcsolatot tart fenn minden autógyártóval világszerte. A csoport az egész világon minden területen jelen van, így nagyon jó rálátása van az autóiparra.
Belső tanulmányok szerint az értékesített sportos modellek, sportautók, és luxusautók száma, a 2008-ban és 2009-ben tapasztalt visszaesés után várhatóan tartósan növekedni fog, elsősorban Európában.

2010 folyamán a MICHELIN Pilot Sport 3 következő méretei kerülnek bevezetésre;

195/45 R16 84V XL
205/55 ZR16 91W
205/55 R16 91V
205/50 R16 87V
205/45 ZR16 87W XL
205/45 R16 83V
205/50 ZR17 93W XL
205/45 ZR17 88W XL
205/40 ZR17 84W XL
225/45 ZR17 91Y
225/45 ZR17 94W XL
225/45 ZR17 94Y XL
235/45 ZR17 97Y XL
245/45 ZR17 99Y XL
245/40 ZR17 91Y
225/40 ZR18 92W XL
225/40 ZR18 (92Y) XL
235/40 ZR18 (95Y) XL
245/40 ZR18 (97Y) XL
255/35 ZR18 94Y XL
265/35 ZR18 (97Y) XL
275/35 ZR18 (99Y) XL
245/40 ZR19 (98Y) XL
255/40 ZR19 100Y XL
275/40 ZR19 101Y

Elsőszerelt abroncsként az új MICHELIN Pilot Sport 3 abroncsot az Audi A4 és A5 valamint az új Mercedes E63 AMG modellekre már homologizálták. Az Audi A3, Citroën C4, Ford CMax, Mercedes S65 AMG, Mercedes E-Class és Mercedes SL modellekre pedig az új MICHELIN Pilot Sport 3 homologizációja folyamatban van. 2010.03.12

Nyári gumi teszt 2010. 36 abroncs a német autóklub górcsöve alatt.

Idén az ADAC 2 méretben 36 nyári gumit vizsgált. Mindkét gumiméret széles körben elterjedt az autók között. A 185/65 R15 (H) méretű, 19 tesztalanyból 5, a 225/45 R17 (W, Y) méretű, 17 vizsgált abroncsból szintén 5 kapott “különösen ajánlott” minősítést. A nyerők a 185/65 R15 (H) méretben; Pirelli Cinturato P6, Nokian H, Continental PremiumContact 2, Dunlop SP Sport Fastresponse, Uniroyal Rainexpert, 225/45 R17 (W, Y) méretben; Pirelli Cinturato P7,  a Dunlop SP Sport MAXX TT, a Continental ContiSportContact 3, a Bridgestone Potenza RE050 A, valamint az új Michelin  Pilot Sport PS3.

A tavasz csalhatatlan jeleként február végén napvilágot láttak a német autóklub legújabb, 2010-es nyári gumi teszt eredményei. Az ADAC két méretben (185/65 R15 és 225/45 R17), összesen 36 gumit vizsgált meg, hogy a döntésben segítséget nyújtson a nyári gumi vásárlás előtt álló autósoknak. Összességében 10 abroncs kapott“különösen ajánlott” minősítést. Egyébként a “különösen ajánlott” abroncsok közé jutásnak természetesen ezúttal is alapvető feltétele volt a kiegyensúlyozott teljesítmény.
A gumik különböző területeken elért részeredményeit idén sem átlagolták, azért, hogy fény derüljön a hiányosságokra, hiszen az átlagolás során az erősségek és gyengeségek kiegyenlítenék egymást. Ráadásul nagy hangsúlyt kapott a vizsgálatokban az abroncsok vizes úton való viselkedése. A “különösen ajánlott” besorolású gumiknak minden szükséges téren el kellett érnie az adott kategóriához tartozó minimális értékeket. Amennyiben ez akár egyszer nem sikerült, az abroncs erősségei ellenére sem kapta meg a“különösen ajánlott” minősítést. 185/65 R15 (H) méretben 19 tesztalanyból 5 kapott "különösen ajánlott" minősítést. Különösen ajánlott modellek; Pirelli Cinturato P6, Nokian H, Continental PremiumContact 2, Dunlop SP Sport Fastresponse, Uniroyal Rainexpert. 225/45 R17 (W, Y) méretben a 17 induló közül szintén  5 kapott “különösen ajánlott” besorolást. Az élbolyban végzett a Pirelli Cinturato P7,  a Dunlop SP Sport MAXX TT, a Continental ContiSportContact 3, a Bridgestone Potenza RE050 A, valamint az új Michelin  Pilot Sport PS3. A 2010-es nyári gumi tesztjéhez az ADAC 888 gumit vásárolt meg. A száraz próbák Rómától 1 órányira, délre, a Bridgestone tesztpályán, a vizes abroncs tesztek pedig a Continental próbapályán, Hannover mellett zajlottak le. 2010.03.03

145/70R13 Hogyan válasszunk nyári gumit?

Nyári gumiabroncsokra akkor érdemes áttérni, amikor a napi átlaghőmérséklet tartósan 7 Celsius fok környékérbe emelkedik tehát jellemzően márciustól.

A leggyakoribb tavaszi kérdések közé tartozik, hogy érdemes-e új garnitúrát venni, vagy elegendő felszerelni a tavalyi készletet. A nyári gumiabroncsoknál akkor ajánlott a csere, ha a mintaárok mélység nem éri el a 2 millimétert. A mintaárok mélységét a kopásjelzővel állapíthatjuk meg.

Ha nem teljes garnitúrát vásárolunk, akkor érdemes az új gumiabroncsokat a hátsó kerekekre szerelni. Ha az első kerekek elveszítik a kapcsolatot az úttesttel, a gépkocsi irányíthatatlan lesz ugyan, de megtartja a haladási irányát. Amennyiben viszont a hátsó keréknél szakad meg a kapcsolat, az autó hátulja kitör. Ez – különösen a tapasztalatlan sofőrök számára – sokkal nehezebben kezelhető, mint az átmeneti kormányozhatatlanság.

A gumiabroncsok cseréjével együtt mindképpen érdemes megvizsgálni a szelepek állapotát. Cseréjük az új gumiabroncsok ára mellett elhanyagolható kiadást jelent, sokan mégis elhanyagolják.

A Goodyear felmérései szerint az európai autóvezetőknek évente átlagosan 141 napot kell vezetniük nedves utakon. Az összes gyártó egybehangzó véleménye szerint a legveszélyesebb jelenség az ún. vízenfutás (aquaplaning), melynek balesetmentes kezelése a tapasztalt sofőröknek is komoly kihívás.

Olyan nyári gumiabroncsot érdemes tehát választani, amely – amellett, hogy árban és vezetési stílusban igazodik az igényeinkhez – egy kiadós nyári zápor közepette is biztonságosan helyt áll. 2010.02.17.

170 éve született a gumiabroncs feltalálója

1840. február 5-én született a skóciai Dreghornban John Boyd Dunlop, a légtömlős gumiabroncs feltalálója idén százhetven éve.

Az állatorvosként dolgozó Dunlop 1887-ben egy őszi napon boldogan nézte a belfasti házának kertjében tricikliző fiát. Amikor azonban a súlyos kerekek által az ápolt füvön hagyott nyomokat is észrevette, öröme alábbhagyott. Aztán tekintete a kerti locsolócsőre tévedt és megszületett a nagy ötlet: a vízzel töltött gumislagot kell a kerekekre tenni. A megvalósítás azonban nehézségekbe ütközött: a víz túlságosan rugalmatlannak bizonyult, ezért a felfújt kórházi matracok mintájára levegővel helyettesítette. Ezután a locsolócsövet nem sikerült fölerősítenie az abroncsra, így szövetborítású gumiszalagot szögelt egy fakorongra, a tömlőt egy cumisüveg tetejéből barkácsolt szelepen át pumpával felfújta, s ezt szerelte fel. (A gumit 1865-től alkalmazták a járművek kerekeinél, de tömör változatban.)

A járművet 1888. február 28-án próbálta ki először, de éjszaka, mert nem akart köznevetség tárgya lenni. Mivel meg volt vele elégedve, benyújtotta a szabadalmi kérelmet, amelyet 1888. október 31-én meg is kapott, s a gyártásra önálló üzemet hozott létre. Nem sokkal később aztán kiderült, hogy a légtömlős gumiabroncsot már 1845-ben szabadalmaztatta egy Robert Thomson nevű építészmérnök, ám az akkor még drága és nehézkes találmány érdeklődés hiányában a feledés homályába merült. Dunlop szabadalmát mindenesetre hosszas hercehurca után 1891 áprilisában érvénytelenítették, ettől kezdve bárki gyárthatott levegővel töltött gumiabroncsot anélkül, hogy neki ebből egy penny haszna is lett volna.

Vállalkozása mégsem ment tönkre, nemsokára már hetente háromezer gumiabroncsot adott el. Ügyfelei között kezdetben kerékpárosok voltak, de 1906-tól már autóabroncsokat is gyártott. A Dunlop Rubber Company Ltd. világszerte nyitott telephelyeket, a folyamatos nyersgumiellátás érdekében gumiültetvényeket vásárolt a Maláj-félszigeten; 1926-ra övék volt a Brit Birodalom legnagyobb, egy kézben lévő földbirtoka.

"Nem állítom, hogy én voltam a levegővel felfújt gumiabroncs első feltalálója. De én voltam az első, aki sikerre vitte azt" - mondta büszkén John Boyd Dunlop, aki 1921. október 23-án bekövetkezett halálakor virágzó vállalatot hagyott utódaira.

A Dunlop ma is a világ vezető gumiabroncsgyártója, kiemelkedő újításaival meghatározó szerepet játszott az iparág történetében. Dunlop-gumikkal először 1902-ben győztek autóversenyen, és Jackie Stewart, a legendás Forma-1-es világbajnok is Dunlop-gumikon száguldott. 1984-ben került sor a Dunlop európai és egyesült államokbeli működésének összevonására a japán Sumitomo-csoport égisze alatt. 1999-ben a Sumitomo és az amerikai Goodyear globális szövetségre lépett, a Dunlop Európában a vegyes vállalat részeként dolgozik.

A mai gumik azonban már csak külsőre hasonlítanak a feltaláló által kifejlesztettekre, a gumi és a szövet mellett fémet és műanyagot is tartalmaznak.
2010.01.05.

 

 

 

| Autógumi | Akciósgumi | Nyárigumi l Téligumi l Használt gumi l Terepjárógumi l Teherautógumi l Kamiongumi l Felnijavitás l Futóműállitás l Alufelni l Könnyűfémfelni l Alufelni akció l Lemezfelni akció l Nyárigumi akció l
| Autógumi | Akciósgumi | Nyárigumi | Téligumi | Használt gumi | Terepjárógumi | Teherautógumi | Kamiongumi | Felnijavitás | Futóműállitás | Alufelni | Könnyűfémfelni | Alufelni | Lemezfelni akció | Nyárigumi akció |